ForumBizim.Com   QBilisim
Kayıt ol Topluluk Bugünki Mesajlar Arama
 
ForumBizim.Com > ForumBizim Genel Bilgileri > Biyografiler
Kullanýcý Etiket Listesi

 
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Prev önceki Mesaj   sonraki Mesaj Next
Alt 20 Kasým 2023, 12:47   #1
𝐖𝐞𝐛𝐦𝐚𝐬𝐭𝐞𝐫 𝐒𝐨𝐫𝐮𝐦𝐥𝐮𝐬𝐮
 
CeReN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

Üyelik Tarihi: 16 Ekim 2023
Üye No: 89
Mesajlar: 6,596
Nerden: Balýkesir
Cinsiyet: Kadýn
Web: Www.BizimSohbet.Net
IRC: www.bizimsohbet.net
FM: TurkiyeFm
Aldýðý Beðeni: 4339
Beðendikleri: 1106
@CeReN
Standart Edouard Manet (1832-1883) Kimdir?

Edouard Manet 1832’de Paris’te varlikli bir ailede dunyaya geldi. Babasi Fransiz yargic olan Auguste Manet’tir. Yuksek tabakaya mensup ailesi onun sanatla ilgilenmemesi icin ugrasmistir. Ancak Manet sanata olan duskunlugunden ve yeteneginden vazgecmemistir. Babasinin istegi uzerine Denizcilik okulunun giris sinavlarina girip 2 kere basarisiz olduktan sonra babasi sanat egitimi almasina izin vermistir. Ailesi ogullarini sanat egitimi gormesi icin geleneksel tarih ressami olan Thomas Couture’un yanina gondermistir.Edouard Manet (1832-1883) Kimdir?

Manet sanat egitiminin buyuk bir kisminda Paris muzelerindeki basyapitlari kopyalayarak gecirmistir. Hocasinin kuralci uslubunu hic benimsememis olsa da onunla birlikte yaptiklari Avrupa gezilerinde kendisini etkileyen sanatcilarla tanismistir. Manet’in resimlerindeki karanlik tonlari ve ileriki yillardaki konu secimlerini etkileyen Ispanyol ressamlar Diego Velazquez ve Francisco Jose de Goya ile bu geziler sirasinda tanismistir.

Manet, yagliboyayla yaptigi calismalara agirlik vererek 400’u askin yagliboya resmi yapmistir. Modern zamanda kentte yasayan oznelerini isledigi tam boy portreler gibi geleneksel bicimleri kullanarak kendine has bir uslup olusturmustur. Manet’in eserlerinde modern hayati resimlerine yansitmasinda sair dostu Charles Baudelaire’nin etkisi bulunmaktadir. Modern hayati resmetme cabasi dogrultusunda Manet, Paris sokaklarinda saatlerce dolasarak eskizler yapar ve resimlerine konu olacak bir olay yasiyorsa onu kaydederdi.

Manet’in konu secimlerinin yani sira firca darbeleri ve kendine ozgu resim uslubu da tartisma yaratmaktaydi. Istenen rengi elde etmek icin geleneksel yontem olan boyayi kat kat surmek seklindeki yontemi terk eden ilk ressamlardan biriydi. Bu geleneksel yontem yerine, resmini yaptigi seyde gordugu rengi kullaniyor, birebir kopyalamak yerine ayrintilari one cikariyordu. “Alla Prima” olarak bilinen bu teknik, sanatcinin daha ozgun calismasi ve etkileyici renk kontrastlari olusturmak icin ozgur olmasini sagliyordu. Gercek yasamda gozlemledikleri isIk degisimlerini yakalamasina yardim ettigi icin izlenimciler bu teknigi benimsemislerdir. Manet’in yapmis oldugu eserler cagindaki eserlere gore daha duz bir gorunuse sahiptir. Bu durum genellikle amatorlugu belirttigi dusuncesiyle elestirilse de modern sanatin yukselmesi ile birlikte yayginlik ve takdir kazanmistir.

Manet’in eserlerini essiz kalan sey ayni zamanda onu tartismali kilan seydir. Geleneksel resim duzenlemelerine olan bagliligi, Paris sokaklarinda olan gunluk hayattan aldigi sehirli insan modelleriyle bozuluyordu. Paris Salonu, yetenegi yeni yeni ortaya cikan Manet gibi sanatcilarin isim yapmalari icin uygun bir yerdi. Ancak salonun geleneksel egilimleri genellikle Manet’in basarisina engel olmaktaydi.

1859’da Manet gercekci resimlerini Salon’a teslim etmeye basladi. Ilk teslim ettigi resim “Absent Icicisi” alisilmadik bir konuyu geleneksel olarak tasvir ettigi icin reddedildi. Tam boy olarak yapilan bu portre toplum tarafindan dislanmis bir adami alip on plana cikariyordu. Bu resim, Manet’in idealleri ile sanat camiasinin gelenekleri arasinda meydana gelen uzun sureli catismanin baslangicini olusturuyordu.

1891’de “Ispanyol Sarkicisi” isimli tablosunun mansiyon kazanmasi ile Manet ilk olarak Salon tarafindan kabul almistir. Ancak Salon’a verdigi yaridan fazla resim reddedilmistir.
Manet’in 1862’de yapmis oldugu Tuileries’te Muzik adli eseri bazi elestirmenlere gore tamamlanmamistir. Resimde Paris’teki Tuileries Bahcesindeki muzigi ve sohbeti ele almaktadir. Manet’in bu resminde arkadaslari, ressamlar, yazarlar ve muzisyenler yer almaktadir. Resmin en solunda kendisi de yer almaktadir. Resimde Manet haricinde diger unlu kisiler de yer almaktadir. Sair Charles Baudelaire, ressam, yazar ve besteci Zacharie Astruc, sanat elestirmeni Theophile Gautier, ressam Henri Fantin-Latour, besteci Jacques Offenbach ve erkek kardesi Eugene Manet yer almaktadir.Edouard Manet (1832-1883) Kimdir?

Manet, 1863’te yapmis oldugu Olympia adli eseri Tiziano’nun Urbino Venusu eserinden esinlenerek yapmistir. Salon’da ilk kez 1865’te sergilenen eser, resimde yer alan ciplaklik nedeniyle burjuvazi tarafindan kabul edilmemistir. Realizm akima dahil olan eserin en onemli detaylarindan biri, eserde yer alan kadinin kusursuz degil dogal olmasidir. Resimde yer alan model Victorine Maurent’tir. Acik ten rengi, cicek taktigi kahverengi saclari, inc kupeleri ve altin bilekligi ile ciplak bir sekilde yatakta uzanan kadin figuru, zengin kesime hitap eden bir hayat kadinidir.

Manet’in 1863’te yapmis oldugu Kirda Ogle Yemegi adli tablosu o gunun toplumunda sansasyon yaratmistir. Kullandigi renklerin alisilagelmisin disinda olmasi ve giyinik iki beyefendinin yaninda ciplak kadinin bulunmasi geleneklere aykiriydi. Resim sergiden kovulmus, ancak sonra yeniden sergilenmistir. Iki giyinik adamin sohbete dalmasi, biri yanlarinda oturan digeri golette yikanmaya hazirlanan iki ciplak kadina bakmamasi, eseri cinsel mesajdan uzak tutmaktadir. Bu sebeplerden dolayi eser Realizm akiminin izlerini tasimaktadir. Burada Manet’in niyeti dogada nu figurunun cesitlemesini ortaya koymaktir. Ancak Raffaello gibi tanrilarla mitolojik efsane figurlerinin yerine eserleride zamanin gercek kisileri yer almaktadir. Ayrica bu resimle burjuvanin cok sevdigi Pazar piknikleri ve Paris banliyolerindeki fuhus sektoru arasindaki iliskiye gonderme yapmistir. Tablodaki iki erkekten biri erkek kardesi Eugène Manet, digeri ise heykeltiras Ferdinand Leenhoff’tur. Kadin modeli ise Victorine Meurent’tir. Resmin akademi tarafindan reddedilmesi ve fazla elestirilere maruz kalmasi, Manet’in cabuk taninmasini saglamistir. Sanatcinin sIki dostu Emile Zola’nin Manet hakkinda yazdigi ovgu dolu yazilarda Manet’in taninmasina onemli katkida bulunmustur.
Manet’in 1882’de Folies-Bergere’de Bir Bar adli calismasi bas eserlerinden biri olarak kabul edilmektedir. Resimde yer alan mekan Frank Sinatra, Edith Piaf, Ella Fitzgerald veCharli Chaplin gibi isimlerin yer aldigi Folies Bergere Gece Kulubu’dur. Eserin tam orta noktasinda bulunan genc kadin, resmin odak noktasidir. Sari renkli, toplu kahkullu saclari, kolyesi ve bilezigi ile genc kadin, bardaki hengameli havanin yaninda sakin, dalgin ve masum gorunmektedir. Genc kadinin hemen arkasinda yer alan aynada mekanin yansimasi gorulmektedir. Aynada yansimasi gorunen genc kadin ve adam da dahil olmak uzere tum goruntu fludur. Aynada yer alan renkler grilesmis ve konturlar daha yumusamistir. IsIk isi degerinin dusuk olmasi nedeniyle on taraf kirmizi ve sari tonlarla resmedilmistir. Tabloda on tarafta genc kadin ve cevresindeki nesnelerin olusturdugu geleneksel goruntuye karsi aynadaki yansiyan goruntuler izlenimci tarza uymaktadir. Boylece renkler icinde isIk oyunlari ile renklerin kaynastigi ve klasIk tarzin asildigi gorulmektedir. Tabloda Manet’in yakin arkadaslari da yer almaktadir. Resimde beyaz giysili kadin Mery Lauren’tir. Ayrica aktrist Jeanne de Marsey de resimde yer almaktadir.

Olympia tablosu ile olusan skandaldan sonra Manet zamaninin genc sanatcilari arasinda sadik hayranlar edinmistir. Sanatcilarin, yazarlarin ve sanat severlerin yer aldigi kucuk bir grubun lideri olan Manet, bulusmalarini Cafe Guerbois’da gerceklestiriyorlardi. Iclerinde Edgar Degas, Claude Monet, Pierre-Auguste Renoir, Alfred Sisley, Camille Pissarro ve Paul Cezanne gibi sanatcilarin yer aldigi topluluktan bir cogu ileride izlenimci hareketin onde gelen simalarindan olacaklardi.Edouard Manet (1832-1883) Kimdir?

Halka sundugu son ve en ustaca eseri olan Folies-Bergere’de Bir Bar, Salon’da sergiye cikarildiginda Manet 50 yasindaydi ve sagligi kotu durumdaydi. Eski bir dostu, ressamin yeteneginin ulastigi carpici bu zirve noktasindan oturu kendisine Seref Madalyasi verilmesini sagladi. Manet uzun suredir bu odulun pesindeydi ve sanat hayati boyunda ozlemini cektigi takdiri bu odul sayesinde kazanmistir. 1883’te ilerlemis frenginin neden oldugu rahatsizliklar sebebiyle ayagi kesilmek zorunda kalindi. Ayaginin kesilmesinden 11 gun sonra vefat etti. Olumunden sonra halk yeni yeni degerini anladi ve sanatina ilgi gostermeye basladi.

Bazi Eserleri
Cocuk ve Kiraz – 1859
Cocuk ve Kopek – 1860
Jeanne Duval Portresi – 1862
Olympia – 1863
Tuileries’te Muzik – 1862
Kirda Ogle Yemegi – 1863
Sokak Sarkicisi – 1862
Flutcu – 1866
Ispanyol Kostumlu Genc Kadin – 1867
Imparator Maximillian’in Vurulusu – 1867
A Reading (Léon Leenhoff and Susan Leenhoff) – 1868Edouard Manet (1832-1883) Kimdir?
Balkon – 1869
Berthe Morisot with a Bouquet of Violets – 1872
Sahilde – 1873
Demiryolu – 1873
Nina de Callias’in Portresi – 1874
Argenteuil – 1874
In the Conservatory – 1879
Ilkbahar – 1881
A Bar At Folies-Bergère – 1882


ALÝNTÝ ~





Bizde Mutsuz OlaLim ~
 
Alıntı ile Cevapla


 
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 



Forum Bilgilendirme
Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2023, Jelsoft Enterprises Ltd.

ForumBizim.Com
Forum Sahibi: ForumBizim
    5846 sayýlý Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu geregince sitemizde telif hakký bulunan mp3,video v.b. eserlerin paylaþýmý yasaktýr. Yasal iþlem olmasý halinde paylaþan kiþi yada kiþilerin bilgileri gerekli kuruma verilecektir.
Yukarı Çık