05 Nisan 2024, 13:18
|
#1
|
|
Tırnak Sanatı
Tırnak Sanatı
Tırnak sanatı nail art yurt dışında olduğu gibi son zamanlarda ülkemizde de büyük ilgi görmeye başladı. Tırnak sanatı adından da anlaşılacağı gibi tırnak süslemeyi bir sanata çeviriyor. Tırnak sanatı yapmak oje sürmekten çok farklı bir olay olup, bir sanat eseri gibi özen istemektedir. Son yıllarda bayanların tırnak süslemedeki tercihlerinin değişmesine paralel olarak çıkan tırnak sanatı; tek renk ojeden vazgeçilmiş ve yerine desenli ojeler kullanılmaya başlamıştır. Benekli, nazar boncuklu hatta çatlayan oje kullanmak oldukça popüler oldu. Peki tırnak süsleme nasıl yapılır? Gelin hep birlikte cevabını öğrenelim.
Öncelikle tırnak sanatı için ihtiyacınız olacak ürünlerden bahsedelim
Koyu renkli olmaması şartıyla istediğiniz renkteki ojeyi kullanabilirsiniz. Gri veya beyaz renk kullanarak gözel sonuçlar elde edebilirsiniz.
Gazetelerden hem küçük yazı tipi hemde yazıların sık olduğu bir alan bulun. Bulduğunuz bu bölümü tırnakların üstünü kapatacak şekilde keserek hazırlayın. Bu aşamada illa tırnak büyüklüğünde kesecem diye kendinizi hiç kasmayın. Büyük kesmenizde sakınca yoktur.
Şeffaf tırnak cilası (Top coat) ve su
İlk olarak tırnaklarınız için seçtiğiniz (istediğiniz renkteki) ojeyi özenle uygulayın ve iyice kuruyuncaya dek bekleyin. Sonrasında tırnağınız için kesmiş olduğunuz gazete parçalarından birini suya batırıp güzelce ıslatın. Kaydırmamamaya dikkat ederek tırnağınızın üzerine yapıştırıp biraz bastırın ve bir dakika kadar bekleyin. Sonrasında gazeteyi dikkatlice tırnağınızdan yavaşça ayırın. Aynı işlemi bütün tırnaklarınıza yine dikkatli bir şekilde uygulayın. Bu işlemin sonunda tırnak cilasını uygulayarak tırnaklarınızı kurutun. Gazete uygulama sırasında gazetenin mürekkepleri parmaklarınıza bulaşabilir. Tırnaklarınız kuruduktan sonra ellerinizi yıkadığınızda bu mürekkepler çıkacaktır.
Burada biz sizlere gazete ile tırnak sanatı yapmayı anlattık. Zevkinize ve hayal gücünüze göre ilginç tasarımlar yapmak, mükemmel sanat eserleri çıkarmak sizin elinizde.
|
|
|